JA TENIM EL NOSTRE RACÓ DE GRUPS COOPERATIUS!!


1. TÈCNICA 1-2-4: Realitzarem una tasca primerament de forma invidual, després la corregim amb la parella del costat o la parella d' enfront i finalment amb tot el equip o amb la mestra.
2. FULL GIRATORI (ROUND TABLE): Ens posem en equip i cadascún té un bolígraf d' un color diferent. La fulla amb la tasca es col. loca al mig de tots i no es mou, només es gira. Per torns escribim un resultat i si algú no ho sap passa torn. En aquest cas no ens ajudem entre nosaltres però cal acabar la tasca entre tots.
3. PLANTILLA ROTA: hem treballat els sinònims i els antònims amb aquesta activitat on cada xiquet tenia una paraula i tenia que vore qui tenia la seua paraula sinònima. Quan tots tenim la nostra parella, llegim en veu alta totes.
4. RALLY ROBIN O TAULA REDONA: en la part final de la técnica la " plantilla rota " hem utilitzat la "taula redona" on amb la parella que tenim, fem com una taula de ping pong on un dirà un sinònim i el company li dirà un altre. Després ho farem amb els antònims.
5. CADIRES COOPERATIVES: Dividim la classe en 2 o 3 grups i cadascú agafa una cadira. Coloquem cadires segons el nombre de xiquets de cada grup, en aquest exemple 8 cadires, 8 xiquets per equip.
Posarem la música i tenim que caminar al voltant de les cadires; quan la música para tenim que posar- nos dalt de les cadires. Cap company del equip té que tocar sòl. Si algú del equip tocara sòl elimariem a tot el equip.
Cada vegade elinarem una cadira i cada vegada serà més difícil. La finalitat es cooperar entre tots el companys del equip per a què cap toque terra.
És molt divertit!
6. LLAPIS AL CENTRE: Hui hem treballat aquesta activitat per a la resolució de problemes de manera cooperativa.
Un company farà de capità en cadascú dels problemes. El capità diu a tots: "llapis al centre" i tots hem de deixar el llapis al centre de les taules i escoltar com el capità llig el problema. Després de llegir proposa a tots una solució i els demés diuen si els pareix bé o si no i diuen altra resposta. Quan tot estiga clar agafem el llapis o boli i individualment en silenci fem el problema. Al següent problema el nombre següent serà el capità i farem lo mateix.
7. LECTURA COMPARTIDA: També hem treballat la lectura d' un text d' una manera diferent.
Primerament farem una lectura individual en silenci. Després el nª 1 llegirà el troÇ 1 (assenyalat per la mestra), el nª 2 tindrà que fer un xicotet resum de allò que ha llegit el company i els nº 3 i 4podràn rectificat allò que ha dit el nº 2 sobre el resum. I així tot el text.
El moderador té que vigilar per a que no es salten el ordre (només corregir).
Si hi ha exercicis de comprensió lectora fer- los individualment.
Objectiu pricipal: Tota la classe llig i en algún moment estàs atent: o la lectura o al resum.
8. SHOWDOWM: és una nova activitat on utilitzen una pissarra per persona. Hi ha diferents fases:
- PENSE: la mestra diu una pregunta. Tots alcen les mans i pensem la resposta.
- ESCRIU: escribim a la pissarra el resultat breument.
- ENSENYE: ensenye la pissarra a la mestra. Finament es diu la solució i cadascú veu si s' ha equivocat o no (autocorrecció).
9. JOC DE LA NASA: Anem a fer un viatge a la Lluna i hem de portar un màxim de coses per al viatge, què és més important per a mi? i per al meu equip?
Hem d' ordenar per ordre de preferència les 10 coses que presente primerament i després farem lo mateix en equip on cadascú donarà el seu punt de vista.
FENOMENAL! L' EQUIP JA HA ACABAT!
10. RALLY QUIZ: Per a treballar la resolució de problemes. Ens posem amb la parella del costat o la parella d' enfront. Cadascú té una fulla amb uns problemes (amb solució) que es poden fer amb càlcul mental (ja fets als últims grups interactius). Li farem un problema a la parella i si contesta bé tindrà un punt i després l' altre farà lo mateix.
11. SEND A PROBLEM: He fet aquesta activitat per a repassar el tema 1 de les plantes, aprofitant que aquest cap de setmana començarem a estudiar el tema.
Hi ha 6 sobres i fora de cada sobre una qüestió diferent. Cada equip tindrà un sobre i en un full blanc tindrà que posar el seu nombre i la resposta a la pregunta. Quan estiga, hauràn de tallar el full amb la resposta i posar- la dins del sobre. Cap equip obrirà el sobre ni veurà les respostes dels companys.
Passats uns minuts cambiarem de sobre de manera que tindrem que contestar els 6 sobres.
Quan acabem tota l' activitat obrirem els sobres i veurem quines respostes són correctes. Hem fet aquesta activitat cooperant entre tots els membres del equip.
Demà vorem les solucions!!
12. RALLY COACH: Activitat en parella on un serà el mestre i l' altre l' alumne. Hem utilitzat aquesta estratègia per a la resolució de problemes i en cada problema en canviat de rol amb el company. L' alumne té que llegir el problema i dir com es resol i el mestre dir si ho ha fet bé o corregir- ho. Després cadascú ho fa a la llibreta.
És súper motivador el que esteu fent a classe! Els xiquets i xiquetes ho passen genial al mateix temps que aprenen i s'acostumen a treballar en equip. Enhorabona Shaila!!!
ResponderEliminarMoltes gràcies Esther!! primer comentari al blog... la veritat és que està super bé, ho passem genial i cooperem entre tots per un aprenentatge millor. T' ho explicaré per a que ho apliques també. Un bes
ResponderEliminarUn gran treball Shaila!!! 😄
ResponderEliminarM’ha encantat!! De segur que així aprendre és molt més divertit I motivador!! Enhorabona per l’entrada Shaila!!
ResponderEliminarMoltes gràcies companyes!! La veritat és que les hores de formació donen el seu fruit.
ResponderEliminar