JA TENIM EL NOSTRE RACÓ DE GRUPS COOPERATIUS!!
Aquesta és una nova distribució de la classe en GRUPS COOPERATIUS on cada xiquet tindrà un rol que anirem canviant cada varies setmanes. És una nova forma de treballar on la solidaritat i la cooperació ens ajudaràn molt a millorar com a personetes.
Utilitzarem diverses metologies i tècniques on s' aprén molt d' una manera lúdica i cooperativa. Aquestes són uns exemples:
1. TÈCNICA 1-2-4: Realitzarem una tasca primerament de forma invidual, després la corregim amb la parella del costat o la parella d' enfront i finalment amb tot el equip o amb la mestra.
2. FULL GIRATORI (ROUND TABLE): Ens posem en equip i cadascún té un bolígraf d' un color diferent. La fulla amb la tasca es col. loca al mig de tots i no es mou, només es gira. Per torns escribim un resultat i si algú no ho sap passa torn. En aquest cas no ens ajudem entre nosaltres però cal acabar la tasca entre tots.
3. PLANTILLA ROTA: hem treballat els sinònims i els antònims amb aquesta activitat on cada xiquet tenia una paraula i tenia que vore qui tenia la seua paraula sinònima. Quan tots tenim la nostra parella, llegim en veu alta totes.
4. RALLY ROBIN O TAULA REDONA: en la part final de la técnica la " plantilla rota " hem utilitzat la "taula redona" on amb la parella que tenim, fem com una taula de ping pong on un dirà un sinònim i el company li dirà un altre. Després ho farem amb els antònims.
5. CADIRES COOPERATIVES: Dividim la classe en 2 o 3 grups i cadascú agafa una cadira. Coloquem cadires segons el nombre de xiquets de cada grup, en aquest exemple 8 cadires, 8 xiquets per equip.
Posarem la música i tenim que caminar al voltant de les cadires; quan la música para tenim que posar- nos dalt de les cadires. Cap company del equip té que tocar sòl. Si algú del equip tocara sòl elimariem a tot el equip.
Cada vegade elinarem una cadira i cada vegada serà més difícil. La finalitat es cooperar entre tots el companys del equip per a què cap toque terra.
És molt divertit!
6. LLAPIS AL CENTRE: Hui hem treballat aquesta activitat per a la resolució de problemes de manera cooperativa.
Un company farà de capità en cadascú dels problemes. El capità diu a tots: "llapis al centre" i tots hem de deixar el llapis al centre de les taules i escoltar com el capità llig el problema. Després de llegir proposa a tots una solució i els demés diuen si els pareix bé o si no i diuen altra resposta. Quan tot estiga clar agafem el llapis o boli i individualment en silenci fem el problema. Al següent problema el nombre següent serà el capità i farem lo mateix.
7. LECTURA COMPARTIDA: També hem treballat la lectura d' un text d' una manera diferent.
Primerament farem una lectura individual en silenci. Després el nª 1 llegirà el troÇ 1 (assenyalat per la mestra), el nª 2 tindrà que fer un xicotet resum de allò que ha llegit el company i els nº 3 i 4podràn rectificat allò que ha dit el nº 2 sobre el resum. I així tot el text.
El moderador té que vigilar per a que no es salten el ordre (només corregir).
Si hi ha exercicis de comprensió lectora fer- los individualment.
Objectiu pricipal: Tota la classe llig i en algún moment estàs atent: o la lectura o al resum.
8. SHOWDOWM: és una nova activitat on utilitzen una pissarra per persona. Hi ha diferents fases:
- PENSE: la mestra diu una pregunta. Tots alcen les mans i pensem la resposta.
- ESCRIU: escribim a la pissarra el resultat breument.
- ENSENYE: ensenye la pissarra a la mestra. Finament es diu la solució i cadascú veu si s' ha equivocat o no (autocorrecció).
9. JOC DE LA NASA: Anem a fer un viatge a la Lluna i hem de portar un màxim de coses per al viatge, què és més important per a mi? i per al meu equip?
Hem d' ordenar per ordre de preferència les 10 coses que presente primerament i després farem lo mateix en equip on cadascú donarà el seu punt de vista.
FENOMENAL! L' EQUIP JA HA ACABAT!
10. RALLY QUIZ: Per a treballar la resolució de problemes. Ens posem amb la parella del costat o la parella d' enfront. Cadascú té una fulla amb uns problemes (amb solució) que es poden fer amb càlcul mental (ja fets als últims grups interactius). Li farem un problema a la parella i si contesta bé tindrà un punt i després l' altre farà lo mateix.
11. SEND A PROBLEM: He fet aquesta activitat per a repassar el tema 1 de les plantes, aprofitant que aquest cap de setmana començarem a estudiar el tema.
Hi ha 6 sobres i fora de cada sobre una qüestió diferent. Cada equip tindrà un sobre i en un full blanc tindrà que posar el seu nombre i la resposta a la pregunta. Quan estiga, hauràn de tallar el full amb la resposta i posar- la dins del sobre. Cap equip obrirà el sobre ni veurà les respostes dels companys.
Passats uns minuts cambiarem de sobre de manera que tindrem que contestar els 6 sobres.
Quan acabem tota l' activitat obrirem els sobres i veurem quines respostes són correctes. Hem fet aquesta activitat cooperant entre tots els membres del equip.
Demà vorem les solucions!!
12. RALLY COACH: Activitat en parella on un serà el mestre i l' altre l' alumne. Hem utilitzat aquesta estratègia per a la resolució de problemes i en cada problema en canviat de rol amb el company. L' alumne té que llegir el problema i dir com es resol i el mestre dir si ho ha fet bé o corregir- ho. Després cadascú ho fa a la llibreta.
És súper motivador el que esteu fent a classe! Els xiquets i xiquetes ho passen genial al mateix temps que aprenen i s'acostumen a treballar en equip. Enhorabona Shaila!!!
ResponderEliminarMoltes gràcies Esther!! primer comentari al blog... la veritat és que està super bé, ho passem genial i cooperem entre tots per un aprenentatge millor. T' ho explicaré per a que ho apliques també. Un bes
ResponderEliminarUn gran treball Shaila!!! 😄
ResponderEliminarM’ha encantat!! De segur que així aprendre és molt més divertit I motivador!! Enhorabona per l’entrada Shaila!!
ResponderEliminarMoltes gràcies companyes!! La veritat és que les hores de formació donen el seu fruit.
ResponderEliminar